Warunki zlecenia transportowego

Home

Warunki zlecenia transportowego

§ 1

Niniejszym zleceniem Zleceniodawca zleca, a Zleceniobiorca zobowiązuje się do wykonywania na rzecz Zleceniodawcy usług opisanych na wstępie zlecenia zwanych dalej ,,usługami”.

§ 2

1. Zleceniodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkodę powstałą w skutek opóźnienia w załadunku lub rozładunku towaru, jeżeli czas opóźnienia nie przekracza 48 godzin oraz zaczas opóźnienia przypadający w dni uznane ustawowo za dni wolne od pracy, a także w soboty i w niedziele.

2. Zleceniodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przerwą w przewozie nie przekraczającą 48 godzin powstałą w skutek okoliczności niezawinionych przez Zleceniodawcę oraz przerwą przypadającą w dni uznane ustawowo za dni wolne od pracy, a także w soboty i w niedziele.

3. W przypadku nie podstawienia pod załadunek przez Zleceniobiorcę pojazdu we wskazanym w zleceniu miejscu i czasie, Zleceniodawca ma prawo zlecić wykonanie niniejszej umowy innemu podmiotowi i obciążyć kosztami jej wykonania Zleceniobiorcę lub obciążyć Zleceniobiorcę karą umowną określoną w § 5 ust. 1 c/.

§ 3.

Zleceniobiorca zobowiązany jest:

1. podstawić pojazd gotowy do załadunku w miejscu i o czasie wskazanym w zleceniu,

2. wykonać przewóz towaru środkiem transportu samochodowego przystosowanym do właściwości towaru,

3. posiadać potwierdzone polisą ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z wykonaniem niniejszej umowy na sumę gwarancyjną w wysokości odpowiadającej co najmniej wartości przesyłki,

4. od chwili przyjęcia przesyłki do chwili jej wydania odbiorcy sprawować opiekę nad przesyłką w taki sposób, aby nie doszło do jej utraty, ubytku lub uszkodzenia,

5. przez cały czas przewozu być dostępny wskazanym przez siebie numerem telefonu

6. informować Zleceniodawcę o lokalizacji przesyłki i o przebiegu wykonywania usług na każde żądanie Zleceniodawcy oraz o każdej przeszkodzie, która może spowodować opóźnienie w przewozie, utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki,

7. uczestniczyć w rozładunku towaru i sprawdzić zgodność dostarczonego towaru z dokumentami (co do ilości sztuk, wagi, rodzaju towaru, jego cech i numerów, stanu towaru i jego opakowania), a w przypadku stwierdzonych niezgodności, zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o nich Zleceniodawcę,

8. dostarczyć Zleceniodawcy komplet dokumentów przewozowych, w szczególności list przewozowy nie później niż w terminie 14 dni od dnia wykonania umowy,

9. w czasie trwania umowy, a także po jej wykonaniu bądź wygaśnięciu, do zachowania w ścisłej poufności wszystkich informacji o Zleceniodawcy oraz o jego klientach, osobach i jednostkach na rzecz których Zleceniodawca wykonuje usługi przewozu i spedycji oraz wszelkich innych informacji uzyskanych w wyniku realizacji niniejszej umowy,

10. pouczyć o obowiązku zachowania w ścisłej poufności informacji określonych w ust. 9 i zobowiązać do jego przestrzegania swoich pracowników oraz wszystkie inne osoby, którymi Zleceniobiorca posługuje się przy realizacji niniejszej umowy,

11. nie nakłaniać kontrahentów Zleceniodawcy do rozwiązania z nim umowy, nie zawierania z nim w przyszłości umów albo niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.

12. Zleceniobiorca ma zakaz przeładunku przewożonych towarów na inny środek transportu bez wiedzy Zleceniodawcy. Przeładunek może nastąpić wyłącznie za pisemną zgodą Zleceniodawcy oraz na ustalonych warunkach.

§ 4.

1. Zleceniodawca zobowiązuje się zapłacić Zleceniobiorcy kwotę określoną na wstępie zlecenia tytułem wynagrodzenia (frachtu) za wykonanie niniejszej umowy, zwanego dalej ,,wynagrodzeniem” na rachunek bankowy Zleceniobiorcy wskazany przez niego w fakturze VAT.

2. Wynagrodzenie będzie płatne w terminie określonym na wstępie zlecenia (termin płatności liczony jest wyłącznie na podstawie dni roboczych – dni robocze nie obejmują świąt, sobot i niedziel oraz innych dni ustawowo wolnych od pracy) po doręczeniu Zleceniodawcy przez Zleceniobiorcę prawidłowo wystawionej faktury VAT i po spełnieniu następujących warunków:

a/ wystawieniu przez Zleceniobiorcę faktury VAT w następujący sposób: w fakturze należy podać numer i datę zlecenia, stawkę za fracht w obcej walucie jeżeli jest określona w zleceniu, przy czym stawkę za fracht w obcej walucie należy przeliczyć według kursu średniego tej waluty obcej ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w dniu załadunku,

b/ dostarczeniu przez Zleceniobiorcę Zleceniodawcy wraz z fakturą VAT kopii dokumentów przewozowych potwierdzonych za zgodność z oryginałem tj. zlecenia oraz podpisanego przez odbiorcę egzemplarza listu przewozowego zawierającego co najmniej dane określone w art. 38 ust. 2 pkt 1) – 4) ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe (Dz.U.00.50.601 z późn.zm.), a w przypadku przewozu regulowanego przepisami konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR) z dnia 19 maja 1956 r. (Dz.U.62.49.238 z późn.zm.)- listu przewozowego zawierającego co najmniej dane określone w art. 6 ust. 1 pkt a) – k) tej Konwencji, a poza tym w razie potrzeby dane określone w art. 6 ust. 2 tej Konwencji,

c/ w przypadku zgłoszenia przez odbiorcę reklamacji co do stanu ładunku, zapłata wynagrodzenia nastąpi po zakończeniu postępowania reklamacyjnego.

3. Zleceniobiorca przyjmuje do wiadomości, że faktura VAT nie spełniająca wymagań określonych ust. 2 a/ nie będzie realizowana przez Zleceniodawcę i zostanie odesłana bez księgowania.

4. Za dzień zapłaty wynagrodzenia uważa się dzień obciążenia rachunku Zleceniodawcy.

5. Zleceniobiorca zrzeka sie rozszczen wynikajacych z tresci art. 10 ust 1 i 2 ustawy z 8 marca 2013r o terminach zaplaty w transakcjach handlowych, a ktore przysluguja mu wobec Zleceniodawcy z tytulu zdarzen zaistnialych przed dniem zawarcia kazdej umowy, do ktorej maja zastosowanie niniejsze warunki zlecenia.

§ 5.

1. Zleceniobiorca zobowiązany jest do zapłaty Zleceniodawcy kary umownej w następujących przypadkach:

a/ za zwłokę w dostarczeniu Zleceniodawcy dokumentów przewozowych tj. dostarczenie Zleceniodawcy dokumentów przewozowych w terminie od 10 dni do 14 od dnia wykonania umowy – kara umowna w wysokości 250 zł lub wydłużenie terminu płatności o kolejne 30 dni, a dostarczenie Zleceniodawcy dokumentów przewozowych po upływie 14 – dni od dnia wykonania umowy – kara umowna w wysokości 250 zł,

b/ w przypadku nieterminowego załadunku lub rozładunku tj. powyżej 8 godzin, jeżeli załadunek lub rozładunek należy do obowiązków Zleceniobiorcy – kara umowna w wysokości 50% wynagrodzenia,

c/ w przypadku nie podstawienia pod załadunek przez Zleceniobiorcę pojazdu we wskazanym miejscu i czasie – kara umowna w wysokości 100 % wynagrodzenia,

d/ w przypadku naruszenia przez Zleceniobiorcę § 3 ust. 11 umowy- kara umowna w wysokości 50.000 złotych (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych),

e/ w przypadku utraty, ubytku lub uszkodzenia przesyłki – kara umowna odpowiadająca wartości odszkodowania, wynagrodzenia i innych kosztów związanych z przewozem przesyłki,

f/ w przypadku powstania szkody innej niż w przesyłce w skutek zwłoki w przewozie – kara umowna w wysokości 200% wynagrodzenia,

g/ w przypadku odstąpienia od umowy przez Zleceniobiorcę lub Zleceniodawcę z przyczyn leżących po stronie Zleceniobiorcy – kara umowna w wysokości 100% wynagrodzenia,

2. Zleceniodawca może dochodzić na zasadach ogólnych odszkodowania przewyższającego wysokość kar umownych.

3. Zleceniobiorca upoważnia Zleceniodawcę do potrącania naliczonych kar umownych z wynagrodzenia Zleceniobiorcy.

§ 6.

Zmiana niniejszej umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 7.

Wszelkie spory wynikające z niniejszej umowy rozstrzygał będzie Sąd miejscowo właściwy dla siedziby Zleceniodawcy.

§ 8.

Warunki zlecenia uznajemy za przyjęte w momencie wysłania zlecenia transportowego drogą elektroniczną na wskazany adres mailowy.

de_DEGerman